Dugo smo vjerovali kako je kvaliteta obuće i njezina udobnost proporcionalna njezinoj cijeni. Pri tome nam je prirodna koža kao materijal i njezina visoka cijena davala osjećaj sigurnosti kako je riječ o kvalitetnoj i iznimno udobnoj obući.
Danas potraga za kvalitetnom obućom od prirodnih materijala postala je skoro pa nemoguća misija. Što se dogodilo?
Povezanost cijene sa kvalitetom
Ako pogledamo našu obuću i odjeću danas i prije 10-tak godina te krenemo uspoređivati zamijetiti ćemo kod većine nas promjenu u kvaliteti ali i onu u kvantiteti. Dok smo prije kupili jedan skuplji par obuće i njega nosili kroz duže vrijeme danas sve češće posegnemo za još jednim dodatnim parom. Naše kupovne navike su se promijenile za što djelomično možemo tražiti razlog u potrebi kupaca za praćenjem modnih trendova koji se danas puno učestalije mijenjaju.
S druge strane, proizvođači su se prilagodili potrebama potrošača. Dok kupac koristi kvalitetan proizvod koji traje utoliko nema potrebu za novim. Kako bi se potakla potrošnja došlo je do smanjenja cijene gotovog proizvoda što je moglo biti rezultat jedino smanjenja kvalitete materijala i preseljenje proizvodnje u zemlje izvan Europe.
Jeftinija cijena definitivno je bila glavna motivacija za ulazak umjetnih materijala na velika vrata. Prirodni materijali iziskuju puno više vremena u proizvodnom procesu te više prirodnih i ljudskih resursa. Kako je proizvodnja umjetnih/sintetičkih materijala ne samo jeftinija nego i kraća sa razvojem i istraživanjem dobivali su se sve kvalitetniji materijali što je dovelo do njihove sve masovnije upotrebe. Danas je upravo iz razloga korištenja poboljšanih tehnologija i inovativnih proizvodnih procesa sve teže razlikovati prirodne od umjetnih materijala. To znači da su danas, ako naravno izostavimo one najjeftinije kategorije proizvoda, umjetni materijali puno kvalitetniji nego što su to nekad bili. Očigledan primjer možemo pronaći osobito u kategoriji sportske obuće i odjeće koja koristi iznimno malo prirodnih materijala, a svejedno je udobna, kvalitetna, funkcionalna i izdržljiva.
Zaključno možemo reći da je ostalo ono staro pravilo „koliko novaca toliko muzike“.
Prednosti umjetnih materijala
Umjetni materijali su postali dobro prihvaćeni od strane kupaca definitivno zahvaljujući mnogim prednostima. Imaju malu sposobnost upijanja vode, lakša su za održavanje, otporna su na mikroorganizme, imaju veću trajnost te boje su im postojane.
Uzevši u obzir dinamičan tempo života i učestalije mijenjanje modnih trendova jeftinija cijena umjetnih materijala te shodno tome gotovih proizvoda zasigurno se čini boljim rješenjem za današnji stil života. Naravno, uzevši u obzir sadašnje trendove u proizvodnji u pogledu korištenja inovativnih tehnologija i stalnom naporu za poboljšanjem postojećih svojstava.
Što kupiti?
Sa dolaskom svake nove sezone pogled u izloge mami nas da želimo imati sve. Trebaju nam balerinke, sandale, sandale na petu, špagerice, japanke, natikače itd. Teško se oduprijeti potrošačkoj filozofiji kvantitete i malo razmisliti o kvaliteti prilikom kupnje, a s obzirom na ograničen budžet.
Često se u prodaji susrećemo sa slučajevima gdje se obuća raspala nakon mjesec dana ili nakon dva mjeseca izgleda neupotrebljivo što se osobito zna događati u zimskom periodu zbog težih vremenskih prilika. Najčešće razlog navedenom je što prilikom kupnje nismo obratili pozornost na kvalitetu proizvoda, a s obzirom na planirani način upotrebe, već nas je primamila cijena i potreba za kvantitetom. Očekivanja su premašila realnost. Misleći da štedimo zapravo sa takvim komadima se događa da trošimo više nego što bi trebali. Često svojim kupcima usmjeravamo pozornost da nekad je bolje uložiti u skuplji komad obuće od umjetnog materijala, naravno provjerenih brendova nego u jeftiniju kategoriju obuće od prirodne kože. Znamo svi kolika je cijena obuće od prirodne kože na tržišu. Za sve ispod tog cjenovnog ranga postoji opravdani razlog koji čini tu razliku i trebamo uskladiti svoja očekivanja prema tome. Jednako tako stvari stoje pri kupnji obuće u najjeftinijem cjenovnom rangu.
Kakav god bio materijal u pitanju, prirodan ili umjetan, trebamo biti informirani što kupujemo. Točnije koji je omjer uloženog i dobivenog i što dobivamo u usporedbi sa cijenom. Kupujte promišljeno i obuću provjerenih brendova i u trgovinama koje ste osobno ili iskustvom poznanika ocijenili pozitivno jer time dugoročno ulažete u svoja stopala i čuvate ih za sve buduće korake kroz život.